Foto top

Foto top

dinsdag 26 juni 2012

Kalkmuur

Eindelijk is het dan gelukt, we hebben kalkverf op de muren gekregen. Ik wilde het al zo lang, maar we hebben overal stucwerk en daar kan eigenlijk geen kalkverf op, omdat het effect dan veel minder wordt. Dus hebben we eerst de muur glad laten strijken en daarna de kalkverf erop. Drie lagen maar liefs! En wat is die kalkverf vreselijk duur. Als je dat door je hele huis wilt, mag je wel een extra lening opnemen. Maar zeg nou zelf, het is toch wel gaaf hè???

Ik heb gekozen voor de kleur potato-skin



Ik ben er heeeeel blij mee! Groetjes en fijne week Alie

30 opmerkingen:

  1. Ja hoor Alie ook helemaal mijn ding maar uhhhh mijn hubbie vind het absoluut niet mooi......heb ik dat weer ;-((
    Ach wie weet..... ;-))

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je een mooie kleur uitgekozen! Wij willen in het najaar onze slaapkamer aanpakken en dan lijkt kalkverf mij dus ook heel erg mooi, al denk ik dat mijn man die mening niet heeft:)!

    Geniet ervan!! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er fantastisch uit!

    Onze slaapkamer wordt aan het eind van de zomer opgeknapt en wij willen ook een zachte kleur op de muren.

    Zo te lezen moeten we dus dubbel sparen ha ha ha....

    Het ziet er prachtig uit hoor!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat ziet er inderdaad prachtig uit! Zou het ook wel overal willen, maar is me eerlijk gezegd ook te duur...
    Fijne avond!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. K heb al meerdere keren een bezoek gebracht aan je blog, bij deze heb k me gelijk aangemeld als volger.
    Erg mooie blog!
    Tot de volgende keer.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig! Wat een super mooi resultaat....
    Nu ik zou een lening aanvragen, dit wil je overal toch...?
    ;0)

    Kan me voorstellen hoe blij je bent.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een resultaat, Alie! En een mooie kleur.
    Wat wordt het nu: sparen voor het volgend deel of een lening voor snel resultaat?
    Kan me voorstellen dat je heel enthousiast bent!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi effect Alie, het is dat onze muren nu nog niet geschikt zijn, ook structuur, maar anders zou ik morgen beginnen..prachtig effect.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kost wat maar wat ziet dit er super uit zeg prachtigggggg wat zou jij gelukkig zijn als je elke keer weer je kamer in komt lopen ....geniet er lekker van lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi...dat wil ik ook....wij hebben ook gestukte muren......een heel klein korreltje...kan het daar ook niet op ???...sjuchtttt....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat is het mooi geworden Alie!
    Echt heel gaaf!
    BIJ ons komt de stukadoor in augustus...;-))

    Fijne week!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. het is inderdaad even werk.. maar dan heb je ook wel wat.. prachtig!!
    lekker van genieten!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad het is kostbaar maar wel helemaal super .

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk geworden! Wel duur inderdaad, amar wel mooi!

    Groetjes Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi! Mag ik vragen welke kleur en welk merk het is?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Op onze muren kan het niet ( fijne korrelstructuur) maar dat vind ik niet zo erg ,want de kalkverflook is (nog) niet echt mijn ding....
    Super dat het zo goed gelukt is!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja een heel werk, en het kost een beetje (veel)...maar dan heb je ook wat!
    En dan gewoon maar de rest van de maand, droog brood eten he...ha,ha!

    Groetjes van Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is idd belachelijk duur..maarja als het er dan opzit dan is het zn geld wel waard! Ik vind het prachtig geworden!!
    Lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gelukkig hebben wij de muren al glad. En in het najaar gaat hier de kalkverf er ook op. En ja het is prijzig, maar ik weet dat de Carte Colori bijv berekend is op twee lagen. Dus met een emmer voor 25 M2 doe je al twee keer die 25 M2. En er zijn ook merken waar je dus twee keer die emmer voor 25 M2 moet kopen. En dat word zelfs dat goedkopere merk duur.
    Maar het ziet er super leuk uit. Dat is extra genieten.

    Fijne dag, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi hoor!!! Alleen jammer dat het zo prijzig is... des te zuiniger moet je zijn op je muurtjes. Geen vlekken o.i.d. maken! Of is kalkverf goed afwasbaar?

    Lieve groet, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi he, die kalkverf, maar inderdaad heel duur. Ik verdun altijd en blijf verdunnen, een paar lagen en het effect is hetzelfde als onverdund.
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het schijnt zo makkelijk zelf te maken te zijn, kalkverf. ga me er toch maar eens in verdiepen.
    Groetjes elly

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zeker gaaf en heel mooi, je krijgt gelijk een andere sfeer.
    Ik zou dat ook graag willen in onze woonkamer maar een kleur uitzoeken vindt ik best moeilijk!

    Groetjes, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Helaas ,ik ben geen fan van kalkmuren ,kan hier ook niet ,heb een structuurwandje maar alles kan gemaakt worden als je het mooi vindt natuurlijk !
    Geniet jij maar lekker van je nieuwe wandjes hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi hoor, wat zul je genieten nu het klaar is.
    Het past ook zo mooi bij je spulletjes!
    Nog een fijne week, lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi hoor ,je hebt eer van je werk !
    Geniet er maar van !
    Lieve gr..ida

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi hoor die kalkverf, ziet er prachtig uit!! Volgens mij is het badzout in dat potje ;-) Groetjes Greta

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Kwam toevallig jouw stukje over kalkverf tegen. Precies dezelfde kalkverf als die dure potten kan je makkelijk zelf maken. Wij wonen in Hongarije en daar is het algemeen gebruikelijk. Heb op internet gezet hoe je ze zelf kan maken, onder deze link: http://huis-kopen-in-hongarije.blogspot.hu/2012/10/kalkverf-zelf-maken.html
    Misschien een tip voor de toekomst
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen